zondag 25 november 2012

EEN ZEKERE LEEFTIJD


Mannen van een zekere leeftijd, zo heet mijn nieuwste favoriete programma. Vrouwen hadden al de Margriet, Libelle en Viva om hun kwaaltjes en lichamen te bespreken. Voor mannen was er nog niet echt iets. Nu hebben wij mannen dat ook niet nodig. Tenminste, totdat we die zekere leeftijd bereiken. Zelf heb ik die zekere leeftijd nog (net) niet bereikt maar zie toch wel al wat overeenkomsten met de heren van de praatgroep uit het programma.


Ik probeer mijzelf steeds te vergelijken met een van de personen uit het programma, maar ik merk dat ik van alle mannen in de praatgroep wel iets heb. Het ijdele van Viggo, het hulpeloze van Peter, het berustende van Joep, het wanhopige van Gijs en het onverschillige van Henk-Jan. Alleen van Prem heb ik niets denk ik, alhoewel, volgens mijn vrouw heb ik het zeikerige van Prem, maar daar ben ik het natuurlijk absoluut niet mee eens.

Het is ook nog eens een interactief programma want ik doe driftig mee met alle ouwe mannen testen die de dokters met de heren uithalen. Zo betrapte ik mij er namelijk op dat toen de dokter , plukkende aan zijn hand , aan gaf dat je huid minder veerkrachtig wordt boven de vijftig, ik direct met mijn eigen vel in mijn hand zat. Toch even testen weet je wel. Volgens de Viggo in mij zit ik nog prima in mijn vel. De Gijs in mij bemerkt toch wel enige achteruitgang in de soepelheid van de huid en de Joep in mij haalt nog een biertje uit de koelkast.

Het is een feest van herkenning en bevestiging. Ik ben gelukkig niet de enige met die rare kwaaltjes, dat haar dat opeens uit je oren en neus schiet, die extra buik en kin en de twee dagen lichamelijk herstel na een avondje bieren. heerlijk om te zien dat al die zaken ook bij anderen voorkomen. Ik ben toch het meeste Joep, de berustende, denk ik. Ik hoef niet zo nodig jong te blijven, dat is veel te vermoeiend. Gisteren heb ik wel nog als Viggo , inclusief hoody, Call of Duty Black Ops 2 voor mijzelf gekocht, dat vind ik nog steeds leuk om te doen zo nu en dan. Ik heb hem wel als cadeautje voor mijn zoon laten inpakken, dat dan weer wel.

1 opmerking:

Molly zei

hahahahah, ook ik heb genoten van deze serie!!!