woensdag 18 januari 2012

Ouwe Zak

“Ja ik weet het, ik word oud” ik hoor het mijzelf steeds vaker zeggen als dooddoenertje als ik weer eens iets vergeet, of niet heb gehoord dat er tegen mij gesproken werd. Niet dat ik vergeetachtig ben maar ik vind bepaalde dingen gewoon niet meer belangrijk dus sla ik het niet op. En doof ben ik ook niet, ik heb gewoon mijn aandacht ergens anders bij nodig.


Ja ik ben ook kaal, maar dat is zo gestyled en mijn buik gaat niet meer weg als ik een potje gevoetbald heb, maar dat komt door het biertje erna.  Ik ben helemaal geen ouwe zeikerd, ik moet gewoon wat vaker uit bed om dat bier te lozen. Die leesbril heb ik ook niet nodig als we niet van dat “gezellige”licht hadden maar gewoon TL verlichting zoals op kantoor. Daar heb ik hem alleen maar op omdat het licht van het scherm zo inbrand op mijn netvlies. Eigenlijk is het een heldere zonnebril.

Radio 2 heb ik in de auto opstaan omdat ze van die leuke onderwerpen hebben en die muziek doet geen pijn aan mijn oren. Van die gesprekken steek je nog eens wat op en dan lijkt het net of ik tegen iemand praat als ik een reactie geef. Ik praat dus niet in mij zelf, zoals wel gedacht wordt. Mijn volgende auto wordt een Skoda, gewoon omdat hij maar 14% bijtelling heeft. Niet omdat hij bij mijn leeftijd zou passen ofzo. 140 is hard zat en een dieseltje is zuinig weet je wel., die andere zijn allemaal van die scheurijzers met veel uiterlijke opsmuk.

Ik ben savonds best moe van al dat werken en dat is heel normaal, dat zei mijn opa al vroeger , dus…En als ik dan om 11 uur in bed in slaap val na 2 minuten tv kijken dan komt dat door dat, dat programma eigenlijk alleen maar reclame is met kleine blokjes entertainment er tussen door. Natuurlijk komt ouder worden met gebreken, alleen heb ik daar nog niet zo’n last van. Het is het volk om mij heen dat er schijnbaar last van heeft. Ik zelf heb nog nooit zo lekker in mijn leven gezeten als nu.

En mijn zak hangt niet tussen mijn knieën, maar net iets hoger en dat komt gewoon omdat ik zware ballen heb.

3 opmerkingen:

Molly zei

hahahahah!!!
Veel herkenbaar behalve van die zak;-)

Dina zei

Ik kom voor het eerst op deze site terecht en moet direct al een beetje lachen. :)

Rick Evers zei

Leuk stukje!