maandag 17 januari 2011

TVOH (the voice of Holland)


Weer zo'n hersenspinsel van De heer de Mol. Als ik het goed heb geïnitieerd door Roel van Velzen. Wat voor mij begon als een vernieuwend programma met eerlijke kansen voor de deelnemers is uiteindelijk toch weer uitgelopen op een zoveelste Idols clone. Weer zijn er toren hoge favorieten vanaf aflevering één, die vervolgens de rest van het seizoen niet meer stuk gaan. Na de voorrondes was al direct duidelijk wie er in de Finale van as Zaterdag zouden staan.

Die Esther hoort wat mij betreft in de finale, maar had al vanaf het begin geen kans, en dat geld voor iedereen die in de groep van Roel van Velzen zit. Als Esther in de groep van Jeroen v/d Boom had gezeten zat ze nu in de finale. Hieruit blijkt dat je met dit programma eigenlijk minder kans hebt om in de finale te komen dan bij andere soort gelijke programma's. Je zou bij het kiezen van de coach moeten kijken of er al een favoriet is en dan niet het team van die favoriet kiezen. Hierbij heeft de laatste deelnemer dus een enorm voordeel en de eerste een nadeel.

Dat er twee deelnemers in de finale zitten die hun geld al verdienen met zingen vind ik ook raar. Dan zou Dries Roelvink ook mee kunnen doen, niet dat hij zou winnen maar als hij het tactisch had gespeeld toch dicht bij een finale plaats had kunnen komen. Het verhaal van die Jennifer snap ik helemaal niet. Het kleine zusje van de "grote" Ewbank viel wat mij betreft direct af, het programma heet "DE VOICE" die van haar hoorde ik niet, ik ben al wat ouder en hoor bepaalde hoge tonen niet. Dat zij er toch tot net voor de finale in bleef roept vragen op over de integriteit van het programma. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het duet met haar en ik meen Pearl goed was, met Jennifer als tweede stem. Ik denk dus dat er wel een carrière als achtergrond zangeres voor haar is weggelegd.

En nu ga ik mij op glad ijs begeven… Ik vind die Ben niet goed…. Hij is ook niet slecht, maar ik vind het meer een gadget, een karikatuur die een leuk mopje kan zingen en over gehyped is. Hij is mijn vrouw's grote nachtmerrie. Hij zal opeens voor je deur staan met je dochter, je schrikt je toch het apelazerus. Het zal best een goeie gozer zijn maar ik heb er helemaal niks mee. Ik weet ook al wat de uitslag word. 1. Kim 2. Ben 3. Pearl 4. Die andere. Uitleg: Kim is gewoon de beste allround artiest met de mooiste stem. Ben word tweede omdat hij populair is maar niet goed genoeg kan zingen. Pearl word derde omdat ze Ben tweede laten worden hoewel hij eigenlijk derde hoort te worden. En die andere word vierde omdat zij "die andere"is en snel word vergeten.

De toekomst voor dit stel? Kim gaan we nog heel veel van horen op diverse muzikale vlakken. Ben maakt nog één CD en dan zijn we hem al weer zat. Ben komt wel veelvuldig in talkshows en bij winkel openingen, krijgt een rolletje in GTST en neemt uiteindelijk de rol van Henk Schiffmacher over als bekendste tatoeëerder. Pearl krijgt alle "zwarte "rollen in musicals en eindigt bij de musical diner shows in Showbizcity. En die ander, die wordt huismoeder en treed op vrijdag avond op in de locale intellectuelen kroeg met haar Folk bandje.

Neemt niet weg dat meneer de mol weer een kneiter van een hit heeft met dit programma. Ik heb ook een ideetje. Iedereen zingt wel eens onder douche omdat het zo lekker klinkt. Bouw een badkamer op het podium en laat iedereen naakt onder de douche zingen. The naked voice. En dan wint diegene met de lekkerste kont.

3 opmerkingen:

Frans zei

Jij kunt vast niet zingen, hebt geen lekkere kont, maar je schrijft niet onaardig. Ik heb met genoegen gelezen, zonder dat ik mij liet afleiden.
Een Compliment.
Frans

ps. Bij mij komt ben er ook niet in brrrrrrr, mijn lieve arme dochter

In Fine Parfums zei

Wéér de spijker op z'n kop!

Anoniem zei

Geen idee waar je het allemaal over hebt. Simpel omdat ik het programma op tv niet volg. Maar het idee voor de nieuwe show vind ik briljant! Ik ga de tv gids in de gaten houden! haha Je vriendje