zondag 2 januari 2011

2011 voorspellingen

In 2011 gaan we helemaal los want in 2012 vergaat de wereld, of was dat al weer gecanceld ? Ik lees op het internet alleen maar ellende als voorspellingen voor het komende jaar. Zo zal er in Oktober een kernexplosie in Iran plaats vinden, stort de halve Noordpool in zee waardoor een Tsunami de Oostkust van Noord Amerika vernietigd, en gaat iedereen in Noord Europa dood door een terroristische aanslag d.m.v. een nieuw soort DNA gevoelig biologisch wapen. Dit zijn nog maar een paar van de "gezellige"vooruitzichten die we hebben.

Zolang Piet Paulusma en het KNMI nog geen drie dagen goed kunnen voorspellen neem ik die jaar voorspellingen met een korreltje zout. Sommige zelfbenoemde paragnosten voorspellen zoveel vage dingen dat je er alle kanten mee opkan of zoals hierboven wat concretere dingen maar dat zijn dan weer voorspellingen die iedereen kan maken als je de afgelopen jaren goed bij het nieuws opgelet hebt. Dat Iran kerncentrales heeft weet iedereen, en dat ze daar geen vriendelijke bedoelingen mee hebben ligt redelijk voor de hand. Dat Israel daar erg bang voor is snappen we ook nog en dat hun er alles aan gelegen is om daar een stokje voor te steken ook. De kans dat Israël een aanslag zal plegen op die kern faciliteit is aanwezig en zo ook die ontploffing. Misschien kort door de bocht maar zo komen de meeste voorspellers toch wel aan hun voorspellingen. Piet Paulusma doet dat met het weer: hier en daar een bui met droge periodes, temperaturen tussen het vriespunt en vijf graden boven nul.

Weet je, ik zie het wel allemaal. Ik ga mij niet laten leiden door voorspellingen. Dit jaar ga ik gewoon door met doen waar ik zin in heb en misschien ga ik in Oktober wel op vakantie naar Iran, bij wijze van spreken dan, ik zou echt niet weten wat ik daar zou moeten zoeken. Maar je begrijpt het idee. In al die voorspellingen zit wel een kern van waarheid maar je moet het niet te letterlijk nemen. Als je bijvoorbeeld Weegschaal bent en ik laat je een horoscoop lezen van Steenbok dan klopt ie ook nog en als er leuke dingen in staan als "deze week komt alles goed in de liefde" dan neem je ze al snel aan als waar. Dit gaat gedeeltelijk ook op voor de jaar voorspellingen, het zijn bevestigingen van dingen die we al vermoeden, hopen of bang voor zijn.

Mijn advies: leef je eigen leven, geniet van elke dag en maak volop toekomstplannen.

Een gezond en gelukkig 2011 gewenst.

Geen opmerkingen: