zaterdag 22 januari 2011

Memo bord

Hij komt terug. Ik heb hem nodig. Het memo bord. Weliswaar in schoolbord vorm maar ik ga hem weer invoeren. In de keuken komt een giga schoolbord te hangen. Ondanks dat iedereen in het gezin mobiel goed voorzien is met Iphones en Blackberrys gaat het nog regelmatig fout met de eet en boodschappen planning.


Het idee was eerst om zo'n kant en klaar schoolbordje te kopen, maar een kort onderzoekje wees al snel uit dat die veel te klein zou zijn gezien de vele info die wij op zo'n bord moeten bijhouden. Het komt steeds vaker voor dat ik alleen met mijn vrouw eet en dat ik voor vier personen heb gekookt. Weggooien vind ik zonde maar om nou twee dagen achter elkaar spruitjes te eten gaat zelfs mij te ver. Zo sporten alle gezinsleden op diverse dagen en tijden, werken de kinderen in de avond uren, zitten de kinderen op sommige dagen tot 5 uur op school en voordat ze thuis zijn is het dan al snel 6 uur en is er weinig tot geen tijd om voor het werk of sporten nog te eten. Dochterlief eet te pas en te onpas bij haar vriend en het vriendje eet ook regelmatig bij ons. Kortom er is geen dag of week het zelfde.

Boodschappen lijstjes doen wij niet aan want dat kunnen wij makkelijk uit ons hoofd of we gaan (en dat gebeurd bijna elke dag) gewoon drie keer naar de winkel omdat we weer iets vergeten zijn. Met dat memo bord moet dat verleden tijd zijn want zodra je ergens aan denkt zet je het op het bord en voordat je naar de winkel gaat check je het bord even. Aangezien er nog steeds geen App (applicatie) bestaat die het memo bord kan vervangen (en zowel op de BB als op de Iphone werkt) voer ik dus weer Memobord 1.0 in zodat iedereen zijn veranderde informatie zelf op dat bord kan zetten.

Zoals je op de foto kan zien ben ik al driftig begonnen. Nu ben ik alleen de schoolbord verf en zwarte en witte wand tegels voor de mozaïek rand vergeten mee te nemen van de bouwmarkt. Zie je hoe makkelijk zo'n bord is, als hij klaar was geweest had ik dat op het bord kunnen schrijven en was ik het niet vergeten. Maar ja dan was het niet meer nodig geweest want dan had die verf al op het bord gezeten.

 

1 opmerking:

Anoniem zei

na wat over en weer geplaag op twitter zie ik dat er ook nog iets zinnigs uit je komt!:-) ik zal je blogs vanaf nu met veel plezier tot mij nemen, groetjes marsepijn