vrijdag 7 januari 2011

NS

Je moet er wat voor over hebben als je met de trein naar het werk wil. Met een beetje mazzel kom je op de dag van vertrek ook aan op je werk. Al die problemen bij de NS en Prorail, ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van. Ik kan mij niet herinneren dat we jaren geleden ook dit soort problemen hadden met wissels en blaadjes op de rails etc. Zo'n 20 jaar geleden deed ik alles met de trein en nooit waren er problemen. Als er toen iets van vertraging was moesten ze dat omroepen ,nu investeren ze 142 miljoen in borden waar dat standaard op staat. En als er al vertraging was dan kwam dat omdat de machinist te laat was of er was een ongeluk gebeurd. Van die goede redenen weet je wel.


Zonder nu te zeggen dat "vroeger"alles beter was, want dat is zeker niet zo, lijkt het er op dat het in dit geval wel zo is. De blaadjes van de bomen hebben niet opeens een andere samenstelling waardoor we nu opeens geen grip meer hebben en de kou en sneeuw zijn ook niet opeens kouder dan toen. Het ligt dus gewoon aan het materieel. En ik denk stiekem dat Nederland gewoon niet klaar is voor extremiteiten in het weer of wat dan ook. Er is jaren door gekabbeld met goede resultaten uit het verleden met af en toe een probleempje en dat is nu uitgegroeid tot een onoverkomelijk probleem dat waarschijnlijk weer miljoenen moet gaan kosten.
De weer professionals hebben een kleine ijstijd aangekondigd, dat gaat weer extra problemen opleveren denk ik zoals bevroren trein deuren en spoorweg overgangen dichtgevroren OV kaarten machines en problemen met de watergekoelde locs. Maar dan kunnen we tenminste op de schaats of per mammoet naar het werk.

1 opmerking:

In Fine Parfums zei

Goede resultaten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst.... Dat zei mijn 'baas' altijd....
X