donderdag 13 januari 2011

Iphone 4 smartphones

Ken je ze nog? Die eerste "mobile" telefoons van "honderd" jaar geleden? Autotelefoon heette dat apparaat toen nog. Het ding was ontworpen voor in de auto, maar je kon hem ook meenemen de kroeg in o.i.d. Daar had je dan wel een kruiwagen voor nodig want dat ding was niet te mannen.
Alleen zakenmensen en penoze hadden zo'n apparaat. Totaal overbodig zo'n ding, vonden we toen. Als we elkaar nodig hadden dan belden we op het thuisnummer of gingen bij elkaar langs. Op het gevaar af dat die gene niet thuis was, dat wel. En ach, anders kwam het de volgende dag wel.

Wat er nou precies gebeurd is tussen toen en nu weet ik niet, maar in krap 30 jaar tijd hebben we de Fax, Personal Computer, Motorola klaptelefoon (Clam), Laptop, Nokia schuif telefoon , Black Berry en smartphone uitgevonden (grappig is dat spellingscontrole smartphone wil veranderen in Marifonen…) Allemaal nieuwe manieren van communiceren. En ik heb ze allemaal gehad om ze vervolgens weer af te schrijven als er iets nieuws op de markt kwam.

Met name de Iphone heeft mijn hebberigheid versterkt. Eerst had ik een eerste generatie Black Berry wat al een openbaring was. Je kon er mobiel je mail mee lezen!!! Met mijn latere BB versies kon ik ook op internet de Telegraaf lezen en zo. "Overbodige luxe"vonden een hoop van mijn kennissen "ik lees de krant nog van echt papier" ja echt romantisch die gedachte. Het is 2011 WAKE UP ! Als je nog onder de tachtig bent kun je gewoon meedoen met de huidige techniek. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar je moet wel willen natuurlijk. Goed… , mijnliefde voor de BB verging snel toen ik de Iphone 3 in mijn handen kreeg. Wat een apparaat, en al die ophef van Steve Jobs (CEO Apple) over dit revolutionaire apparaat was terecht. Ik was direct verkocht en schafte de Iphone 3G aan. Vele malen beter dan de 3. Toen… Nu is er via de 3GS alweer een Iphone 4 en de Iphone 5 staat alweer achter de coulissen te wachten tot er genoeg "viertjes"zijn verkocht.

De problemen die ik heb gehad met de Iphone3G zijn te veel om hier allemaal op te noemen, maar het kwijtraken van al je gegevens omdat je dat ding als normale computer gebruikt en dus je hele hebben en houden in dat apparaat stopt en vergeet te synchroniseren is toch wel het ergste. Tuurlijk zijn daar weer Apps voor zoals Mobile Me die dat automatisch voor je doen maar dat kost weer geld. Mijn 3 G is zo vol met Apps dat het een halve minuut duurt voordat een sms zich opent. Internet via het 3g netwerk is zo goed als onmogelijk. Na het afspelen van zes mp3 tjes is de batterij leeg omdat de batterij %$#%$ is. Over de 3GS heb ik niet zo veel problemen gehoord als nu bij de 4. Daar is ook weer van alles niet goed aan. Eigenlijk zijn het k*t apparaten maar… er kunnen weer een hoop meer dingetjes mee.

De Iphone 5 dat gaat mij weer te lang duren. En de 4? Die komt morgen met de bezorgdienst. Kan bijna niet wachten…

Geen opmerkingen: