zondag 9 oktober 2011

Wordfeud



Als mijn moeder mij uitdaagde voor een potje Scrabble dan bedankte ik als puber altijd. Dat vond ik een spelletje dat ze dan maar met mijn oma moest spelen. Opzouten, dat is een taal spelletje en dat associeerde ik met school. Ik deed liever blikkie trap, stoepranden, diefie met verlos en als het dan echt binnen spelen was geblazen dan wilde ik nog wel Monopolie spelen. Maar taal of reken spelletjes dat was voor meisjes en oude mensen.

Nu heb je in deze cool flitsend snelle tijd van de Smartphone opeens het spelletje Wordfeud. Echt iedereen met een Smartphone heeft het er op staan. Het is de elektronische versie van Scrabble. En nog mooier , het kost niets. Een gemiste kans van de uitgever van het originele Scrabble spel. De hele wereld speelt nu Wordfeud. Ondanks dat het gratis is moeten wij als rechtgeaarde Nederlanders wel iets te zeiken hebben natuurlijk. Niet alle woorden worden goed gekeurd, en sommige woorden die nergens op slaan juist weer wel. Plus alle mensen zonder Smartphone vinden het maar niks. Kortom er is weer genoeg gespreksstof als we over het weer uit geklaagd zijn.

Zo hoorde ik laatst twee figuren klagen dat de woorden Plompzakken, Kloothommel, Zeiklul , Niegusleier en Stinkhoer niet herkend werden als Nederlandse woorden. Gelukkig wordt de woordenlijst regelmatig geüpdate, dus dan kunnen woorden als Klootjesvolk, Stumperds en Zielepootje straks ook weer. 

5 opmerkingen:

Lauradenkt zei

Ik heb het een paar keer gespeeld, maar ben denk ik de enige Nederlander die het niet leuk vindt en er niet verslaafd aan is!

Ariadnesdraad zei

Mij zegt het niet zoveel... en bovenstaande woorden vind ik geen verrijking van het taalidioom.

Unknown zei

@ariadnesdraad dat is nou net wat ik bedoel.

Ariadnesdraad zei

@ Kort en Klein : ik snap je helemaal !

Ivar zei

Sinds ik iEen iPad heb speel ik het soms.
Heb geen mobieltje en ik speel dus nietnde hele dag.
Ik hou erbvan direct te spelen en niet zo lang te wachten op een keuze. Ook,het omruilen an een letter o ik niet. Dan maar verliezen mt een q of y.
Ik meld hetbook op mijn log:
Http://wakkersgedichten.blogspot.com/