zaterdag 29 oktober 2011

Tijd


Het is weer zo ver, vandaag gaat de klok weer een uur terug. Onze simpele manier van tijdreizen. Zo’n gedoe altijd weer, dan ben je weer zo’n tijd bezig om al die klokken op de tijd te krijgen. De klok op onze oven is digitaal en ik vergeet elke keer weer hoe dat ding werkt en die staat dan ook nog weken op de verkeerde tijd. Van opa heb ik geleerd dat je een analoog uurwerk , gewoon zo een met radertjes, niet terug mag draaien want dan draai je hem in de soep. Dat doe ik dus ook met alle elektrische analoge klokken, vooruit draaien om de tijd terug te draaien. Tegenwoordig zit bijna overal wel een klok in dus ben ik thuis om een uur te winnen twee uur bezig en verlies ik dus eigenlijk een uur.

En de tijd gaat al zo achterlijk hard. Ik heb echt het gevoel dat de tijd sneller gaat dan vroeger. De weken vliegen om en de weekenden al helemaal. Ik kom gewoon tijd te kort om alles te doen wat ik wil en moet doen. Sommige mensen hebben schijnbaar tijd zat en zitten 24 uur per dag een stuk straat bezet te houden in Amsterdam. Ik heb daar geen tijd voor. Niemand heeft daar eigenlijk tijd voor, en dat dringt niet echt door bij die mensen , maar dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Verder wil ik daar geen tijd meer aan besteden.

Tijd is denk ik toch wel het kostbaarste bezit wat wij hebben. Zonder tijd zou Stairway to heaven niet tijdloos kunnen zijn. Zonder tijd zou niemand op tijd kunnen zijn, maar ook nooit te vroeg of te laat. Zonder tijd zouden we geen tijd voor elkaar hebben. Zonder tijd is er ook nooit tijd voor je zelf, of om te genieten. Gelukkig hebben we wel tijd en ik vind dat je die wijs moet besteden. Maak plezier en wees gelukkig met de tijd die je met iedereen kan delen, want als het dan uiteindelijk jouw tijd is, dan ga je dood.

Tijd is  een gift die je niet moet gaan zitten verkwanselen door ruzies, chagrijnen, staken, irriteren of  onnodig protesteren want er is maar zo weinig van. Succes met je klokken vanavond.

1 opmerking:

Ariadnesdraad zei

Het is vaak pas als je je gaat realiseren wat je allemaal niet met je tijd zult kunnen doen, dat je van de tijd die overblijft op een betere manier gebruik gaat maken...
Een mooie visie op tijd trouwens!