vrijdag 7 oktober 2011

Ik ben toch niet hol ???


Ik wil echt niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, of dat ik alles snap. Maar ik ben zeker niet hol in mijn hoofd, er zitten wel degelijk een prima stel hersens, al zeg ik het zelf. Maar zo af en toe denk ik echt dat ik in een andere dimensie leef. Alsof ik dom ben, leeg in mijn hoofd. Hol !



Als je met een leverancier een aflever tijd probeert af te spreken dan krijg je al gauw te horen dat ze tussen negen en vier komen. Daar kan ik dus niks mee. Ik ga echt niet een hele dag thuis zitten wachten totdat ze de door mij met zuur verdiende centjes betaalde flatscreen komen bezorgen waar ik overigens ook voor moet betalen. Dus ik betaal overal voor maar heb geen inspraak. Dit zou andersom moeten zijn. Ik kijk wel wanneer ik thuis ben en dan rijden zij maar de hele dag in de rondte en proberen dan ieder half uur of ik thuis ben. Dat is net zo bezopen als die manier van hun. Of ben ik nu hol ?

Ik las in de krant dat Griekenland Leger Tanks van Amerika gaat kopen. Dat geintje gaat honderden miljoenen kosten. Waar betalen ze dat van? Ze hadden toch niks. Wij moesten ze toch miljoenen storten? Zijn die Grieken soms bang dat wij ons geld komen terug halen? En de volgende dag lees ik in de krant dat, omdat die Grieken niet zijn nagekomen wat ze ons beloofd hadden, namelijk bezuinigen, dat wij gewoon weer garant gaan staan voor een tig tal miljard… Ben ik nou hol of hoe zit het­ ?

De Wereld Draait Door, een goed bedacht en uitgevoerd programma. Populair bij alle lagen van de bevolking. Het staat bij ons altijd aan en we kijken er graag naar. Echter bespeur ik dit seizoen een soort van “über Mensch” gevoel bij unserer Mathijs. Hij haalt graag uit naar alles wat hij niet snapt. En dat zijn dan met name dingen waar een normaal mens zich tegenwoordig mee bezig houdt. Dingen als Twitter, Facebook, Smart phones en de spelletjes die mensen er op spelen zoals bijv. Wordfeud. De man snapt het niet, stelt domme vragen of maakt het belachelijk. Niet doen, heb je niet nodig. Om die ongeïnteresseerdheid die hij heeft in die dingen die zijn kijkers doen te compenseren gooit hij met niet voor iedereen begrijpelijk Nederlands. Zo nu en dan gooit hij er een woord doorheen die een beetje Neerlandicus prima begrijpt, maar de gemiddelde Wordfeud spelende kijker niet eens kan neerleggen met de zeven beschikbare letters. Dat snap ik dus niet. Zo help je een goed bekeken programma toch om zeep? Hij is toch niet hol ?

Niet dat ik mij echt druk maak om dit soort dingen , ze vallen mij alleen maar op en ik verbaas mij er behoorlijk over. Nee druk maken , die tijd heb ik wel gehad. Dat is slecht voor je bloeddruk. Krijg je het van aan je hart. Nee ik kijk wel uit. Ik ben toch niet hol ?

2 opmerkingen:

Joscha de Boever zei

Met een glimlach gelezen... leuke vraag: ik ben toch niet hol... Joscha

Ariadnesdraad zei

Dat van die leveranciers is heel herkenbaar !