donderdag 13 oktober 2011

IOS 5


Dochter en zoon hebben beiden een Black Berry. Die van mijn zoon is opeens defect gegaan en die zit dus 4 weken zonder. Chagrijnig ! Mijn dochter heeft die van haar net terug van twee weken reparatie maar nu lag de BB server van RIM eruit, niet pingen en chatten dus… Chagrijnig! Zelf was ik gisteren in opperbeste stemming want IOS 5 voor de Iphone was uit. 

Op de een of andere manier wil dat nooit in één keer goed gaan bij mij. Iphone aangesloten, start Itunes niet. Itunes  met de hand gestart. Geen update voor IOS 5 beschikbaar. Direct schoot ik in de “Deze keer ga ik niet koken van woede maar pak ik het rustig aan mode” Eerst koffie.  Terwijl de Senseo pruttelend het water opwarmt pak ik mijn favoriete mok, MIS! Alleen nog kleine kopjes. Geen stress, maar rustig blijven. Kopje plaatsen, knopje drukken, suiker pakken, lepeltje pakken…half kopje koffie! Eén van de stralen heeft het kopje finaal gemist.

In Itunes staat ondertussen wel de melding dat IOS 5 beschikbaar is. Pfff. Yeah. Now we’re cooking! Zie je, gewoon rustig blijven. Het komt vanzelf. USB aansluiten en gaan…NOT! Itunes heeft eerst een upgrade nodig anders werkt het niet. GdvrdeGdvr. Itunes upgraden. Opnieuw opstarten van de laptop. Koffie weggooien want die is ondertussen koud geworden. Meteen maar even naar de wc want de druk begint te hoog te worden. 

Nu is alles er klaar voor. Toch niet, Itunes wil eerst de telefoon synchroniseren want anders verlies ik mijn laatst geïnstalleerde Apps. Ratel,reutel en weer 10 minuten verder. Nu dan echt IOS 5 downloaden! Tergend langzaam vult de grijze balk zich met groen. Alsof ze weten dat ik kwijlend naar dat balkje zit te kijken stopt het groen vlak voor het einde, begint de laptop te zuchten en ik stop met adem halen. En uiteindelijk is IOS 5 binnen! Pfff Nu nog installeren. Hij loopt…mijn Iphone logt aan en af, in Itunes loopt het zwart witte balkje ten teken dat er verbinding is met Apple headquarters. Apple praat nu met mijn Iphone, ik ken Apple al een tijdje en Apple kent mijn Iphone dus dat moet goed gaan. UNKNOWN ERROR  3200… WTF!!!

Als Apple het al niet weet… Wat nou weer…de help site is ook onbereikbaar. Eén blik op mijn Iphone leert mij dat het daar al niet veel beter is, al mijn Apps door elkaar. Kan ik weer 149 Apps op de goede plek gaan zetten. Dat mijn vrouw al een kwartier tegen mij staat te praten is mij totaal ontgaan. Ik zit in mijn eigen wereldje te koken van woede en onmacht. Vrouw Chagrijnig. Snap ik het nou gewoon niet, wat doe ik nou niet goed? Alles van mijn pc gerot en opnieuw geïnstalleerd. Nu mis ik opeens de helft van de Apps die ik wel op mijn pc had maar niet op de Iphone. Fuck it! Die download ik later wel. Eerst die IOS 5 er op hebben. Dat moet nu! Ik had het mijzelf nu eenmaal belooft.

Na nog 2 maal het hele circus herhaald te hebben ben ik toch maar even op internet die fout codes gaan intikken en wat was het geval. De hele wereld had er last van. Het was gewoon te druk. Het lag niet aan mij. Vandaag is het alsnog gelukt. Het is alsof ik een hele nieuwe telefoon heb. Zo nieuw dat ik bepaalde functies niet snap of aan de gang krijg. Dat hoort bij een Iphone, er zit namelijk geen gebruiksaanwijzing bij. Dat er nieuwe functies op zitten is duidelijk te lezen op de site maar hoe ze nu precies werken mag je lekker zelf uitzoeken. Daar ben ik dus de komende dagen weer zoet mee.

Ben ik thuis wel mooi de enige die niet chagrijnig is.

1 opmerking:

Ariadnesdraad zei

Proficiat met het goede humeur!