woensdag 29 december 2010

Goede voornemens


Het is weer zo ver, we nemen weer goede voornemens voor het nieuwe jaar.

We hebben ons de laatste dagen weer volgepropt met te veel vet eten en drank. Dus moet er worden afgevallen en minder worden gedronken. Maar ja het is een voornemen, en vaak blijft het daar ook bij. De eerste week kunnen we ons er nog wel aan houden maar daarna is het hek weer als vanouds van de dam. Ik doe daar zelf ook altijd aan mee hoor. Vroeger deed ik dat met stoppen met roken. Die belofte brak al weer om kwart over twaalf bij het aansteken van het vuurwerk. Ik ben nu wel al twee jaar geleden gestopt met roken dus dat voornemen kan ik niet meer nemen.



Echt afvallen hoefde ik ook niet maar wat meer sporten kon nooit geen kwaad, dus dat werd twee jaar geleden mijn nieuwe goede voornemen. Ondertussen sport ik mij wezenloos dus ook dat voornemen is weg. Minder drinken was het afgelopen jaar aan de beurt en die is dit jaar op de meeste dagen goed gelukt. Thuis eten we tegenwoordig zo gezond mogelijk, nemen onze rust, zijn lief voor elkaar, helpen elkaar en maken bijna geen ruzie. Op die manier valt er geen goed voornemen meer te maken.

Dit jaar voeren wij het "slechte voornemen" in. Voor mij houdt dat in: Veel en vet eten, beginnen met roken en het hoogste alcohol promillage uit mijn geschiedenis behalen. Dat klinkt erger dan het is hoor, want ik breek natuurlijk weer met mijn slechte voornemens zoals ik dat ook deed met de goede. Op 1 januari 04.00 uur duik ik met een flinke snee in mijn neus, vol van de oliebollen en stinkend naar de sigaar waarmee ik het vuurwerk heb aangestoken mijn bedje in.

De beste wensen en een gelukkig nieuw jaar.

2 opmerkingen:

Dan zei

Dus moet oliebollen kopen! haha Toch niet verkeerd zo met minder tekst! Mijn voornemen voor 2011 is geen voornemens te hebben! Nou die is nu al geslaagd! Sjiaauw

Sharp Ben zei

Als je je dit jaar aan je "slechte voornemen" houdt, kan je volgend jaar probleemloos weer goede voornemens maken: minder eten, minder drinken en stoppen met roken...