woensdag 22 december 2010

Kerst cadeaus


In mijn tocht naar cadeaus voor onder de kerstboom, had ik toch enigszins een gematigd aankoopgedrag voor ogen. Dit in verband met de huidige crisis. Crisis? Hoe bedoel je crisis? Ik merk er niks van. Tenminste, niet als ik kijk naar de drukte in de winkels. Als ik niet beter wist zou ik denken dat iedereen de Postcode loterij gewonnen had. Ik kwam zelfs een jong stelletje tegen waarvan het kindje op de arm van moeder zat en de kinderwagen afgeladen was met cadeaus. Ik heb mensen zien slepen met LCD TV's ter grootte van een klein biljard, de Uggs, Playstations en X-boxen vliegen de winkel uit als of ze gratis zijn.


Kijkend op mijn low budget lijstje, steeg de schaamte mij toch enigszins naar het hoofd. Hoe zullen de sloffen, het bank dekentje, de boeken en de cd ontvangen worden? Dadelijk kom ik een bekende tegen die ook met iets groots loopt te slepen en dan ziet die mij met mijn Blokker tasje. Mijn kinderen die op school liegen dat ze ook een X-box hebben gehad. Mijn vrouw die zich bij het naar bed gaan opeens dik aankleed. Dadelijk hebben zij wel grote cadeaus voor mij gekocht.

Uiteindelijk heb ik mijn lijstje gewoon afgewerkt zoals ik voor ogen had. Voor iedereen drie cadeautjes. Iets nuttigs, iets te lezen en iets te luisteren. Het gaat om het idee en niet om hoe groot of hoe duur. De cadeaus liggen nu onder de boom te wachten tot 1e kerstdag, en niemand heeft een idee wat er in zit, want alles heb ik in verschillende maten dozen van de supermarkt verpakt. Zo te voelen zitten in de pakjes voor mijn weer sokken een warme trui en een flesje drank. Drie nuttige dingen.

Geen opmerkingen: