maandag 20 december 2010

Kerstboom


Dit jaar maar een simpele boom zonder kluit aangeschaft. Een kleintje, want anders past hij niet in de auto. Zodra de boom thuis op zijn plek staat en het netje is verwijderd vouwt de boom zich uit tot drie maal zijn verpakte formaat. De hoogte is prima maar in de breedte hebben we een probleem tenzij we de keuken de komende drie weken niet gebruiken. Als een volleerd kapper dun ik de boom voorzichtig uit met een takken schaar om uiteindelijk toch met de hele boom in de tuin te belanden en met een ketting zaag de onderste meter van de boom af te zagen. De boom moet nu op een verhoging gezet worden om nog enigszins vanachter de bank vandaan te komen.


Natuurlijk zijn er weer nieuwe ballen aangeschaft want die van vorig jaar zijn zo 2009 en kunnen echt niet meer. De lampjes kunnen wel nog en daarom mag ik de kluwen lampjes die vorig jaar door mijn zoon zijn "ingepakt" uit elkaar peuteren. Terwijl mijn vrouw de ballen vast installeert , word de boom door de hond geïnspecteerd en goedgekeurd door middel van een klein plasje tegen de stam. Mijn dochter stormt nietsvermoedend de kamer in en slaat de deur tegen de boom met kapotte ballen als resultaat. Dat de ballen nu uit de boom zijn gevallen komt goed uit want de urine van de hond is een verbinding aangegaan met de hars van de boom en een penetrante lucht vult de huiskamer. Boom weer naar buiten, nog een stukje van de stam afzagen. Verhoging onder de boom iets meer verhogen. De lampjes hebben een jaar niets doen schijnbaar niet overleeft. Opeens ben ik er weer helemaal klaar mee.

Nieuwe lampjes aangeschaft en de boom krijgt een retro look, anno 2009.

1 opmerking:

In Fine Parfums zei

Hahahahaha! Ik heb echt hardop zitten lachen, ik zie het helemaal voor me....
Ik had er wel bij willen zijn....;-)
En nu genieten van die boom he!!
liefs XXM-J