vrijdag 25 maart 2011

Kleefpasta

(kijk op mijn speciale kunstgebit site gebitsproblemen voor gerichtere info over dit onderwerp)
Aus der Reihe Kunstgebiß, Jetz das letzte kapitel. Voorlopig dan. Ik ben er de afgelopen weken al zo ontzettend mee bezig geweest dat ik het zelf nu wel genoeg vind. Ik zit nu op anderhalve week na de operatie en ik moet zeggen dat het mij op zich wel mee valt. De eerste dagen vielen iets tegen maar dat komt meer door mijn ongeduldigheid dan door iets anders. Die eerste dagen denk je dat het nooit meer goed komt.


De kramp die ik had in tong ,wang en kauwspieren zwakken steeds meer af. Het slinken van het tandvlees gaat ook voorspoedig. Ik ga steeds meer op mijn oude ik lijken. De kliniek heeft mijn nieuwe tanden zo gemaakt dat ze lijken op mijn oude tanden zoals ze nu eigenlijk hadden moeten zijn. Ik wist wel dat ik eigenlijk een ongelofelijke kanjer was welke verscholen zat achter mijn hand als ik lachte, maar nu met die goddelijke *bling!* smile lach ik iedereen toe (en sommige uit)

Hoewel, het ondergebit zit nog niet zoals het moet. Als ik gaap, schiet hij er los. Als ik kauwbewegingen maak, schiet hij alle kanten op. Als ik nies , schiet hij door de kamer. Leve de kleef pasta. Waar ik vroeger mijn geld verrookte, verplak ik het nu. Zo’n tube is net zo duur als een pakje sigaretten. En net als roken, plak ik na de maaltijd. Al die vroegere rook momenten zijn nu vervangen door kleefpasta momenten. Als mijn gasten even buiten gaan roken, ga ik even mijn gebit vastplakken. Als de vrouwen hun neus gaan poederen, dan plak ik mijn gebit even. Ik merk wel dat ik een echte gezeliigheids plakker ben. Bij een biertje of een hapje, gaat ik plakken. Als ik alleen met het gezin thuis ben dan laat ik de boel de boel, of verwijder het geheel. Ik ben dus niet echt verslaaft aan kleefpasta.

Over 5 weken krijg ik een nieuwe zachte laag aangemeten en dan zal het wel wat beter zitten. De mond slinkt nog zeker tot eind Juni of zo. Dus tot die tijd zal het behelpen blijven met die Kleefpasta. Ik voel mij nu al naakt als ik zonder Kleefpasta de deur uitga. In een vreemde stad check ik nu de mogelijkheid tot het snel scoren van kleefpasta. Als ik dat niet eerst doe dan zit ik niet lekker. Stel je voor dat ik zonder zou komen te zitten. Nee daar moet ik niet aan denken. Echt merkvast ben ik ook nog niet, ik probeer van alles wat. Maar net als bij roken vertrouw ik die eigen merken niet helemaal dus loop ik leeg op die dure merken. “wie met dure kleefpasta gaat plakken, heeft uiteindelijk geen cent te makken” is een wijs oud Hoofddorps gezegde. Het wachten is dus op de Lidl “Haftpaste für kuenstliche Gebisse “ die naast de klopboormachines en tandenstokers verkocht gaat worden.

Geen opmerkingen: