dinsdag 3 januari 2012

gelukkig nieuwjaar


Nou daar zijn we dan, 2012. Allereerst natuurlijk de beste wensen, een gelukkig nieuwjaar, al het goede voor 2012, veel voorspoed voor 2012 , goede zaken in 2012  en een goede gezondheid. Jaha de eerste weken van zo’n nieuw jaar wensen we iedereen het allerbeste toe, in de hoop dat zij jou dat ook toe wensen. En wat wil het  geval, ze wensen jou dat ook. En zoenen natuurlijk, zelfs die stinkerd van die bepaalde afdeling wil een zoen. En er loopt ook altijd wel zo’n geilstruik op je werk rond die de gelegenheid aanpakt en alle vrouwen even af gaat lebberen. De rest van het jaar lukt hem dat alleen als er eentje jarig is.



In week drie van het nieuwe jaar verwensen we iedereen weer en kunnen de meeste al weer in de stront zakken of erger. Ik doe daar zelf ook aan mee hoor. Niet dat geilstruiken, maar het wensen en daarna weer verwensen. Je ontkomt er gewoon niet aan. Wildvreemden komen op je af als je buiten in de vrieskou naar het vuurwerk staat te kijken. ”zeg de beste wensen voor 2012 he? “ smak smak ” Ja, jullie ook de beste wensen.” En als ze weer weg lopen tegen je vrouw zeggen: “dat is toch die eikel met dat rare mens van nummer 178 die altijd zoveel herrie maakt in de zomer?” Te laat, je hebt ze al weer het allerbeste gewenst voor een heel jaar. Niet gegund, maar het ze wel gewenst. Maar ja, je kan moeilijk alleen “bedankt !”zeggen als iemand jou het beste wenst. 


De dagen voor het nieuwe jaar wens je iedereen een prettig uiteinde . 
Ik heb het er nog altijd moeilijk mee om dat tegen een vrouw te zeggen. Het heeft toch iets seksistisch, maar dat kan aan mijn zieke geest liggen. Wel zeg ik tegen mensen die ik niet zo aardig vind “ja jij ook een prettig einde” Klinkt niet echt onaardig maar is wel zo bedoeld. En dit jaar , 2012 , maakt het toch niet meer uit wat je elkaar toewenst. We gaan immers allemaal naar de ratsmodee in December. Dan schijnt het allemaal op te zijn , de wereld vergaat, tenminste dat heb ik van horen zeggen. Die Maya’s hebben dat voorspeld . 21 December 2012 is de datum. Kun je elkaar met recht een prettig einde wensen de dag ervoor.


Ik geloof dat niet zo eerlijk gezegd. Persoonlijk denk ik wel dat er “iets” staat te gebeuren, maar dan meer in de vorm van een soort ommekeer in de natuur of in  onze manier van denken. Vaak moet je die voorspellingen met een korrel zout nemen. Neem nu het weer, dat voorspellen ze tegenwoordig aan de hand van computermodellen en dat kunnen ze nog niet eens voor drie dagen goed voorspellen. Nee dan zal zo’n Maya het met een krijtje op een rotsmuur zo hebben kunnen berekenen dat honderden jaren later op die 21 december 2012 exact de wereld vergaat…

Ik wens jullie echt allemaal 365 dagen voorspoed en gezondheid toe dit jaar.

1 opmerking:

Molly zei

Ik denk dat de wereld vergaat;-)
Het is allemaal zo verplicht hé, dat zoenen en goed nieuw jaar wensen?
Toch doe ik dat dan maar hier;-)