zaterdag 10 november 2012

UITGERANGEERD



Het is opvallend rustig qua Patty Brard en dat doet mij een groot genoegen. Ik vind het prima als ze hier en daar een winkeltje opent of in een bejaardenhuis  voor de zoveelste maal half kachel oude LUV nummers vertolkt. Die oudjes horen haar toch niet. Van de 3 LUV dames was zij de enige waarvan de microfoon altijd op zachtjes stond tijdens de live optredens. Ze stond er voor het mooi bij. Tegenwoordig is ze alleen nog maar bekend en kan eigenlijk niets meer dan irritant zijn op tv.


Er zouden meer bekende Nederlanders het bejaardenhuis circuit ingetrapt moeten worden. Op een gegeven moment ben je op, ben je niet meer interessant voor de mensen en dat moet je als uitgerangeerd artiest accepteren. Als ik mijn best wel doe op mijn werk maar mijn “kunstje “lukt niet meer, eigenlijk alleen maar fouten maak en mensen irriteer wordt ik er ook uitgegooid. Misschien is het een idee om een oud industrie gebied om te toveren in een soort pretpark voor uitgerangeerde artiesten, de Remise zou een passende naam zij voor dat park.

Dan delen we het park in drie delen in. Deel één is dan voor zangers, zangeressen en bandjes, deel twee voor oud televisie presentatoren en presentatrices, en deel drie voor acteurs en actrices. In ieder deel van het park kom je de oud bekende Nederlanders in het echt tegen en doen ze nogmaals hun kunstje. Jaques Herbs zingt tot vervelens toe “Manuela”, Peter Jan Renz loopt in zijn pyjama met mevrouw stemband en Kweetnie in een boksring rond en je kan met Koos Postema op de foto. Figuren als Emile Ratelband en Jan Mulder doen dienst als entertainer op straat in een raar pakje.

Koffie en gebak koop je bij het RitaCorrita pavillioen, sterke drank bij de RijkdeGooijer bar, de vette hap haal je bij de TerrorJaapsnackhoek. Een babbeltje maken met Oud VVDers doe je in cafe de   ballenbak. De stuntshow wordt iedere dag om twee uur verzorgd door een reeks aan onbekende bekende Nederlanders die zich in een zwembad storten. De afsluiter van iedere dag is natuurlijk de parade in Mainstreet. Alle artiesten komen dan nog een maal voorbij en als bezoeker mag je dan de artiest waar je het meest klaar mee bent bekogelen met eieren. Ik zou hier nooit een kaartje voor kopen, ik zou een passe-partout aanschaffen.

Geen opmerkingen: