zondag 4 maart 2012

Mediamoeheid



Ik had nooit gedacht dat het zou gebeuren maar het is dan toch zo ver. Ik ben even klaar met de media in het algemeen. Natuurlijk kunnen we niet meer zonder,en ik kijk heus nog wel televisie en internet, maar het niveau van het gebrachte nieuws is toch wel beneden alle peil. Ook de tv programma’s kunnen er net mee door of het is gewoonweg bagger.

Gek wordt ik van al die Idols klonen,Bobo’s in the Busch spin-offs, so you wannebe aftreksels en de Ik hou van Holland  afgekeken formats. Zaten we nu bijvoorbeeld te wachten op nog meer Nick en Simon. Nee toch. Elk programma met Beau van Erven Dooren is niet om aan te zien en mislukt. De “iedereen houdt van Jack” serie was al een vaag aftreksel van “Everybody loves Raymond” en vorig seizoen al weg gehoond, dit seizoen gaat hij gewoon weer in de herkansing. Waarom?

Het nieuws is ook al alleen maar ellende: Cruise schepen vallen om of vallen stil. Treinen klappen door de stootblokken of klappen op elkaar. In Syrië worden burgers afgeslacht door het heersende regime en niemand doet er iets aan. In Nederland beramen twee dertien jarige knulletjes een overval op een supermarkt en een heel politie korps staat paraat. We moeten als burgers nog meer bezuinigen en de politici eten burgers op onze kosten. Ik wil best positief blijven denken maar dat gaat zo moeilijk met al die ellende op tv. En dat Frans Bouwer weer een nieuw programma gaat presenteren, dat helpt natuurlijk ook geen jota.

Dat Indianen meisje, die naar het songfestival gaat, dat was wel redelijk positief nieuws toch? Ik heb er geen ruk mee , met dat corrupte, politieke spelletje dat ze songfestival noemen, maar dat liedje klinkt wel vrolijk positief en het blijft in je kop hangen. Dat er dan toch weer mensen zijn die gaan roepen dat het plagiaat is (tegendeel is al weer bewezen) en dat een of andere flapdrol opeens de hele Indiaanse gemeenschap in stelling brengt omdat het meisje een verentooi opheeft. Wat een leeg, zielig en psychisch verward  leven moet je dan wel niet hebben dat je,je daar zo druk over maakt. Nee , Nick en Simon en Frans Bouwer in één programma, dat is leuk…

3 opmerkingen:

Unknown zei

Pssst... Het is Frans Bauer... Ik denk dat Frans Bouwer het niet prettig vindt om voor de au versie aangezien te worden...

Unknown zei

@rianne ou...au...het klinkt allemaal het zelfde ;)

Unknown zei

Ik zeg : Amen.
Al die rommel die tegenwoordig toch allemaal op elkaar lijkt komt bij toch ook wel de strot uit !