zaterdag 24 maart 2012

De bv. KortenKlein is bijna zomerklaar


Het enige wat bij mij thuis zomer klaar is dat ben ik zelf. Voor de rest is alles nog in de winter toestand. Alle planten zijn zoals ieder jaar volledig dood gevroren. Volgens de directeur Facilitaire zaken, overigens de zelfde persoon als mijn vrouw, mogen de tegels met de hoge druk reiniger aangevallen worden want de tegels in de achtertuin hebben zo een vies glibberig groen laagje, het lounge setje heeft een opfris beurt nodig, de schuur zit weer eens propvol met troep die na de vorige zomer zonder om te kijken in een klein jaar zijn gestort en de schutting ziet er uit alsof het oorlog is geweest.


De Vereniging Van Eigenaren, waarin mijn vrouw de meerderheid schijnt te hebben, vind dat : het buiten houtwerk van het huis is na 8 jaar verwaarlozing toch echt aan een schilderbeurt toe is, maar eerst moet de voortuin opnieuw bestraat worden en een nog steeds aanwezige boomstronk verwijderd worden anders kan de rol steiger niet rollen. Binnen is de parket vloer aan een schuur en olie beurt toe en de badkamer is ook nog steeds niet af. Ook is er door de klus commissie, welke overigens alleen uit mijn vrouw bestaat, besloten dat de salontafel en het dressoir een 2e leven krijgen wat inhoudt dat ik de meubels geheel mag gaan kaal schuren en behandelen met meubel olie en bijenwas.

Als alle meubels dan toch buiten zijn dan lijkt het de directie, welke alleen uit mijn vrouw bestaat, wel handig als we dan ook meteen de muren en het plafond van de woonkamer aanpakken, tevens zou dan in een moeite door de kamer van mijn dochter een opknap beurt kunnen krijgen. Mocht ik dan nog tijd over hebben dan staat de opzichter, ook mijn vrouw, er op dat het nieuwe kleed geshamporelled wordt.

Zelf had ik geheel andere plannen de komende weken maar ik wordt totaal niet gesteund door personeelszaken en de ondernemingsraad. Beide afdelingen bestaan geheel en alleen uit mijn vrouw. Gelukkig bestier ik de financiële afdeling en de feestcommissie en ik zie net in mijn administratie dat er te weinig budget is om alle klussen dit budget jaar uit te voeren. Sterker nog er is door de financieel directeur besloten dat er deze zomer meer budget moet worden vrij gemaakt voor de feest commissie. Om te zorgen dat ik tijd genoeg heb om alle festiviteiten in goede banen te leiden is er zelfs budget vrij gemaakt voor een handyman en mijn zoon mag ook in “de zaak “komen werken.

Kom maar op met die zomer.

3 opmerkingen:

Rianne zei

Leuk geschreven! en ook wel een beetje herkenbaar. Zojuist heb ik de slaapkamer opgeruimd en wil ik een nieuw mandje voor de hond gaan halen. En het is pas 12 uur! haha

Unknown zei

Ik zie een verschil Rianne... Jij hebt de slaapkamer opgeruimd, Meneer Kort en Klein moet de slaapkamer opruimen..

Ik gun de feestcommissie een ruim budget dit jaar. Eens per jaar heeft het personeel recht op een feestje. Wanneer de directie, cliëntenraad en OR het vriendelijk vragen mogen ze mee feesten.

Molly zei

Ze waren hier het hele weekend met de hoge drukreiniger aan de ngang...grrrrrrrrrrrrr