vrijdag 23 december 2011

Varkenshaas culinair


Met kerst kook ik. Het liefst haal ik dan zelf de boodschappen en echt zin om de dag voor kerst alles in huis halen heb ik niet. Dus een extra dag vrij genomen om op een rustige wijze de spullen in te kunnen slaan . Vorige edities van kerst deed ik dat wel op de laatste dag en dat is qua drukte niet aan te raden. Wel ben ik dit jaar vroeg in de ochtend gegaan want dan is er van alles nog genoeg.

We hebben het ons dit jaar niet echt makkelijk gemaakt door ook kerstavond aan een kerstdiner te beginnen. Hoewel kerstavond bij vrienden is , moet ook daarvoor gekookt worden al is wel alleen het voorgerecht. Eerste kerstdag is een traditionele met familie en de tweede kerstdag schuift er een gedeelte van de zussen en broer aan voor een simpel gourmet/kaas fondue avondje. Daar moet dus aardig wat voor ingekocht worden en ik kan dat uit mijn hoofd. Denk ik dan altijd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met 80% van de benodigde spullen thuis kom de eerste keer. De tweede keer boodschappen doen haal ik dan wel weer meer als de eigenlijk benodigde resterende 20%.  Het is dan ook een stukje drukker en je kan de kerstgekte die altijd heerst voor kerst dan al goed voelen. Mensen gaan al niet meer aan de kant met hun karretje of beuken zich een weg naar de varkens haas culinair aanbieding. Normaal vinden ze het normale varkenshaasje al te duur maar voor kerst moeten ze de culinair versie hebben , zeker als die ook nog in de aanbieding is. Dat is extra luxe denken ze.

Je ziet mensen bij elkaar in de karretjes kijken. Angstig dat wat in hun eigen karretje ligt, er minder blijk van geeft dat ze hem even flink uit de broek laten hangen. Dan stapelen ze nog een lading varkens haas culinair en kant-en-klaar pakjes pepersaus in hun karretjes. Die supermarkt eigenaar lacht zich gek. Bijvullen doet hij pas als het op is. Dan blijft de vraag groter. Als er namelijk een hele berg ligt dan is er dus genoeg voor iedereen en dan willen we het niet. Pas als er schaarste is dan moeten we dat hebben. 

Dat culinair wil alleen maar zeggen dat het haasje in een zoutbad heeft gelegen, dus doe mij maar zo’n normaal haasje. Die kruidt ik zelf wel ,en daar hoef je niet voor te vechten.

Fijne Kerstdagen !

4 opmerkingen:

ben zei

Hhihi, zo herkenbaar toch weer! Prettige kerstdagen gewenst!

Koffiemetmelkensuiker zei

Hier wordt het een baby-kalkoentje ... en ik betrap me na het lezen van je stukje erop dat ik me inderdaad heb laten vangen in de val van de kunstmatige schaarste ;-)
prettig kerstfeest gewenst!
x

Molly zei

Ik ga pas vmi laat naar de AH en pak wat er overgebleven is;-) Ik word hysterisch met die drukke dagen in de supermarkt. Hier ook 2x koken, tweede kerstdag niks, uitbuiken en geen bezoek geen gedoe. Fijne feestdagen!

Ariadnesdraad zei

Wat je zelf doet, doe je beter ;)Fijne dagen nog!