maandag 5 december 2011

RTL Boulevard


  
Weet je , ook bij ons thuis staat ie aan hoor, het is geluidsbehang, reuring in het huis en af en toe kijk je er ook nog naar omdat je meent iets interessants te horen. De bewegende Privé, de pratende Story. Ik heb het natuurlijk over RTL Boulevard. Het meest genegeerde programma van Nederland. Bijna iedereen heeft het aanstaan, maar niemand kijkt ernaar.


Net heb ik weer onbewust zitten luisteren naar de ellende van Marianne Weber, de ziekte van Andre van Duijn, een boze Paul de Leeuw en ik geloof dat ik straks een primeur over New Kids krijg te horen. Het staat aan en waarom weet niemand. Echt niemand kijkt er naar, iedereen is met iets anders bezig. Sommige hebben zelfs oordopjes van de Ipod in. Ondertussen ben ik wel mooi op de hoogte van het wel en wee van de familie Lüske. Goh, is hij met haar joh? Zij is toch van uh…. Oh kijk ze vieren ook Sinterklaas, het zijn toch ook net echte mensen he?

Het is Maandag en dan heb ik het druk tussen thuiskomen en sporten. Net genoeg tijd om een column te schrijven en ondertussen koffie drinkend naar Winston en Albert en de lijzige stem van Jeroen kijk in de Vegte te luisteren. Kijk daar is John van de Heuvel, die was vroeger bekend als crime reporter. Best zielig dat hij nu naar Albert moet luisteren, Albert heeft namelijk altijd gelijk, en wat Albert niet snapt dat vindt hij stom. John moet er van stotteren. Hij krijgt maar 30 seconden van Albert om zijn verhaal te doen en dan praat Albert er nog doorheen ook. Albert kan namelijk niet wachten totdat hij een musical kan promoten, het liefst eentje die hij zelf produceert.

Winston mag ook zo nu en dan wat zeggen, hij is zogenaamd gespreksleider , niet echt natuurlijk want dat is Albert. Eigenlijk is Winston de Frans van Dunschoten van RTL Boulevard. Hij geeft de voorzet en Albert kopt ze in. Whoehaha! Albert ligt krom om zijn eigen slappe grapjes, vaak met een sjuu-tje dubbelzinnige homohumor. Terwijl Corry Konings al hoeren neukend nooit meer werkend de New Kids interviewt schenk ik nog een bakkie in en kleed mij vast om voor het sporten. Ik ben al zo goed als helemaal bij qua nieuwtjes dus ik kan best 5 minuten missen. Hoewel.. dadelijk gaan ze het misschien over Fransie Bouwert die ook sinterklaas viert hebben, of misschien heeft Dries Roelvink wel een nieuwe hit. Dat zijn toch dingen die je MOET weten. Ach waarschijnlijk hoor dat morgen ochtend wel op de radio bij Giel Beelen, het lijkt stiekem ook steeds meer op dat Albert de regie daarvan  in handen heeft. 

Eigenlijk kijk en luister ik alleen maar naar vage programma’s die het leven van de BN-ers bespreken. Ik denk dat ik dat onbewust toch nodig heb, dat gelul over alledaagse dingen die ik van mijn buurvrouw niet wil weten maar wel van een relatief onbekend onbereikbaar persoon. Dank je Kwalbert, ik ben geheel geïndoctrineerd door die stomme weetjes. Vanaf morgen gaat hij niet meer aan. Ik weet het zeker. Denk ik. Misschien alleen eventjes na het eten dan. 
Had je trouwens al gehoord dat Henk Westbroek altijd een stuntdubbel gebruikte voor zijn danspasjes?

4 opmerkingen:

Lauradenkt zei

Haha grappig geschreven. Ik kijk er niet naar, dan erger ik me kapot.

wannabe zei

Grappig, ik heb het inderdaad zo vaak aanstaan en luister absoluut niet :) Heel herkenbaar ...

Ariadnesdraad zei

Het gaat ermee zoals met die boekjes bij de kapper : niemand leest, maar iederéén weet wat er instaat...

Molly zei

Hier staat het meestal ook als achtergond"muziek" aan.
Ik erger mij dood aan die lach van Verlinden.
Tja, waarom heb ik het opstaan.
Ik kan beter "man bijt hond " aanzetten