donderdag 11 oktober 2012

Neuspeuteren


Neuspeuteren.Waarom doen we dat? Het is behoorlijk goor om met je vinger afvalstoffen uit je lichaam te peuteren. Sommige mensen stoppen dat afval via hun mond gewoon weer terug in hun lichaam. Ik betrap mij zelf ook wel eens op het neusraggen, maar om het nou op te eten…


Het vaakst zie ik het neus baggeren bij andere automobilisten als we voor het stoplicht staan, in de file staan of gewoon terwijl we met 120 over de snelweg rijden. Ik vind het niet aan te raden om in het openbaar in je neus te jekkeren en tijdens het rijden is het al helemaal af te raden want dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. 

Zo ken je vast de situatie van een hard stukkie in je neus en dat gaat irriteren dus dan ga je automatisch eerst voorzichtig met je pink je neusholte in. Er zijn mensen die speciaal om die reden een lange pinknagel hebben. Die pink gaat het niet redden dus gebruik je al snel de duim en wijsvinger. Voor je het weet zit je ongegeneerd in je neus te boren. Als je het harde stukkie dan uiteindelijk te pakken hebt zit er als je pech hebt nog een hele zachte sliert van tien centimeter aan vast. En waar laat je die als je met 120 km per uur en één hand aan je stuur over de snelweg raast? Levensgevaarlijke situatie
.
Dat je dat neusholte klauteren in de beschermde omgeving van je auto doet wil niet zeggen dat niemand je ziet. De meeste auto’s hebben rondom ramen dus echt veel privacy heb je niet.Echt veel schaamte hebben de meeste niet. Die zitten in de auto achter mij gewoon in hun neus te roeren. Als de groene trofee dan op de vinger top zit wordt hij uitgebreid bestudeerd, een blik naar de naaste auto’s en hoppekee zo het mondje in. Ik krijg spontaan kok neigingen als ik dat in mijn achteruitkijkspiegel zie. Vaak laat ik de pulk eter wel even weten dat ik het gezien heb door even te toeteren en jammie jammie gebaren te maken. Dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd, maar dat werd de culinaire uitspatting van mijn mede weggebruiker ook niet door mij.

Geen opmerkingen: