zaterdag 6 oktober 2012

PLUG AND PLAY

Met hangende pootjes terug op het oude nest.
Een eigen website met alles wat daar aan techniek bij komt kijken is niet voor mij weggelegd. Gewoon weer terug bij Blogspot dus.Lekker simpel en dan kan ik mij weer concentreren op het schrijven in plaats van geklooi met FTP servers en allerlei vage DNS instellingen die opeens niet meer werken.De site ging steeds meer een eigen leven leiden waar ik geen invloed op scheen te hebben.

Ik ben meer het plug and play type. Het soort man dat de stekker van de nieuw gekochte flatscreen al in het stopcontact heeft zitten nog voordat de tv uit de doos is gehaald.Als de tv dan niet doet wat hij in mijn ogen zou moeten doen dan pakken we natuurlijk niet eerst de gebruiksaanwijzing, die is voor watjes. Ik ga net zo lang klooien en instellingen veranderen totdat hij het echt niet meer doet.Pas dan pak ik de handleiding er bij.

Die andere site www.kortenkleinblog.nl , die is alles behalve plug and play. Dat zeggen ze wel als je als leek een abbo afsluit voor een webmasterpakket."nu eenvoudig zelf je website beheren met onze handige stap voor stap handleiding" Nu zei ik al dat voor mij het stap voor stap gebeuren niet echt werkt, het is meer sprinten, dan de hink stap sprong en dan pas de stap voor stap approache. Ondertussen zijn alle instellingen zo om zeep geholpen door 'webmaster" Kort en Klein dat ik er niet eens meer normaal een stukje op krijg.Ook heb ik mijn laptop blootgesteld aan allerlei rare virussen uit Rusland  omdat ik "hulpprogramma's" moest downloaden om die instellingen weer normaal te krijgen, wat dus niet gelukt is.

Wij hebben een dressoir in de woonkamer staan.Erg handig om spullen in en op te zetten, maar eigenlijk staat die er omdat ik ergens die berg draden van de apparatuur achter kwijt moet.Alle apparatuur is Plug and Play en een plug geeft aan dat er ook een draad aan zit. Hoe vaak ik dat ook orden, op de een of andere manier gaat het vanzelf weer geheel in de knoop.Zolang dat achter de kast zit is er niks aan het handje. echter moesten af gelopen week alle meubels even het huis uit ivm een "opknap aanval" Heel de vloer geschuurd en weer netjes in de waxolie gezet.Omdat het schuren nogal wat stof oplevert leek het mij wel een strak plan om alle apparatuur ook te verwijderen.

Het opnieuw aansluiten van de apparatuur is alles behalve Plug and Play. Omdat ik werkelijk alle draden afgekoppeld  had, waren er 1001 plug mogelijkheden.Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost maar het is mij gelukt.Alles is weer aangesloten, werkt en ik heb wat draden over die waarschijnlijk overbodig waren. Ondanks dat er nu minder draden achter het dressoir hangen, is het toch weer een aardige knoop geworden. Zo ook de oude site, ik heb onderdelen weggegooid, alles werkt, maar het is één grote onontwarbare knoop geworden.Niks meer aan doen, dressoir ervoor en verder gaan met leven.

welkom terug op www.kortenklein.blogspot.com



Geen opmerkingen: