zaterdag 30 juli 2011

Terugblik


Één jaar geleden alweer, sinds ik als Kort en Klein aan het Bloggen en Twitteren ben geslagen. Een jaar vol met tegenslagen, irritaties, verslagenheid en angsten maar ook een jaar met leuke gebeurtenissen en overwinningen. In September 2010 ben ik gestart met mijn blog en ik denk in September 2011 meer dan 20.000 hits te hebben. Niet slecht voor een eerste jaartje bloggen. Dat zijn meer hits dan Frans Bouwer er heeft gehad het afgelopen jaar.


Al met al heb ik een prima jaar gehad, natuurlijk zijn er mindere zaken geweest en die heb ik niet altijd gemeld op de blog. Zo zijn er het afgelopen jaar een hoop familieleden ernstig ziek geworden en word je zelf ook op je eigen sterfelijkheid gewezen. Gelukkig zijn al die familie leden er nog en zijn sommige al weer op de goede weg naar herstel. Het heeft mij stiekem allemaal wel aangegrepen en tot nadenken gezet al die zieke familie leden. Het maakt dingen die belangrijk leken allemaal zo niet belangrijk. Dat is eigenlijk een misschien niet zo duidelijke, maar zeker wel aanwezige onderlaag geweest in de meeste columns die ik geschreven heb. Soms in het absurde getrokken, maar toch herkenbaar op je eigen leven te projecteren. Dat het geluk echt in de kleine dingen zit is mij onder tussen duidelijk, nu jullie nog.

Altijd heb ik geprobeerd om het “luchtig “te houden, met een vleugje humor hier en daar. Niet alles is natuurlijk echt gebeurd, maar soms aangegrepen om een punt duidelijk te maken of iemand zijn identiteit te beschermen. Vaak is het ook overdrachtelijk geschreven of in een vorm die alleen mijn naasten echt begrijpen zonder dat het niet interessant zou zijn voor de langs klikkende verdwaalde Google-aar. Maar altijd zat er een stukje van mij zelf,familie of mijn omgeving in. En dat wil ik zo houden.

9 September 2010 heb ik mijn eerste stukje geschreven op dit platform. 9 September 2011 ga ik een lekker drankje drinken met wat familie leden op mijn vakantie adres in de zon. En dan gaan we proosten op een volgend jaar bloggen . Als jullie het komende jaar af en toe tijd vrij maken om langs te komen op de blog, dan zorg ik er weer voor dat er regelmatig kritische , humoristische, klagende, corrigerende, zeurende, bemoeizuchtige, verklarende, onzinnige, rare, onbegrijpelijke, mooie columns op komen te staan.

 Bedankt voor jullie regelmatige bezoek het afgelopen blogjaar. XXX

2 opmerkingen:

meeuw zei

Ik proost vanuit Nederland op 9 September met je mee.
Fijne vakantie alvast gewenst.
Zie je vanmiddag.

groet Dré

Lauradenkt zei

Ik vind je stukjes heel leuk en ik kijk uit naar het volgende jaar!