vrijdag 5 november 2010

Real person shooter (3D Gamen)


Met Kinect voor de X-box zijn we weer een stapje dichter bij de werkelijkheid gekomen. Dit spel heeft geen controller zoals we die kennen van alle andere game consoles, deze uitbreiding op de Xbox maakt gebruik van een techniek die we al eerder bij de Playstation Eyetoy zagen. Je lichaam is als het ware de controller. Gisteravond zag ik een slechte demonstratie van het systeem door Matthijs van Nieuwkerk in "de Wereld draait door". 



Het systeem werkt met een soort van webcam die je bewegingen scant en omzet in bewegingen van je game hero.

Het moet steeds echter die games. Jammer bij deze nieuwe versie vind ik dat je op één plek moet blijven staan. Hard lopen doe je dus sur place. Leuker zou zijn als het systeem je huiskamer inscanned en je bijvoorbeeld een First person shooter game kunt spelen terwijl je achter de bank duikt om kogels te ontwijken, tijgerend achter de salon tafel je handgranaten gooit of kunt sniperen vanuit het keukenkastje. Daarbij zou ik dan een soort van body armor leveren dat als je geraakt wordt een bloederige substantie de huiskamer in sproeit. Vrienden kun je dan ook echt verliezen dmv een koppeling met Facebook en Hyves. Strategisch geplaatste bom-pads ontploffen ad random, zo weet je nooit welk meubel er in duizend stukjes vliegt. Via het surround systeem hoor je de vijand zijn laatste adem uitblazen. De lucht van kruitdampen, opgedroogd bloed en rottende lijken wordt dan verzorgd door de bijgeleverde Breeze geuren dispenser. Net echt allemaal.


Gisteravond ook nog even de ultimate game experience bedacht: Voor een flink bedrag regel ik een vlucht naar Afghanistan alwaar je gewapend met een paintball gun bermbommen onschadelijk moet maken en een etmaal dient te overleven tussen de Taliban. Dat is pas 3D gamen.

Geen opmerkingen: