maandag 28 februari 2011

Kinderfeestje


De eerste verjaardag van een kind is altijd bijzonder. Als ouder heb je een jaar kunnen snuffelen aan het ouderschap en je kind kan al zelfstandig lopen, brabbelt al en kan emoties tonen met het gezicht. Op de eerste verjaardag lopen de opa’s en oma’s rond zo trots als een hond met zeven lullen. Wordt er gesproken over de tijd die zo hard is gegaan, de oplopende luier kosten en moet er altijd wel één van de aanwezige kinderen verschoond worden van een poep luier wat de feestvreugde alleen maar verhoogd.

Zo ook het feestje van Lisa, de dochter van zeer goede vrienden van ons. Het feestje werd strategisch op Zondag middag gehouden want het is tenslotte een kinderverjaardag en het hoeft niet weer een zoveelste drank gelag te worden. Het draait om die kleine meid. Traditie getrouw werd er een gebied afgebakend met zeiltjes alwaar het taart graaien werd gehouden. Na afloop van dit evenement werd mij gevraagd of ik wel taart lustte bij mijn bier. Shit, ik stond weer volop biertjes naar binnen te tikken op een kinderfeestje.

Kijkend naar het aanrecht zag ik al een flinke rij lege flessen staan en herinnerde mij opeens de twee koelkast bijvul rondes die ik al achter de rug had. Ja het is overleven zo’n kinderverjaardag, je moet zelf zorgen dat er voldoende koel bier in de koelkast staat. Bewust van de hoeveelheid reeds geconsumeerde (lees achteloos weg geklokt) biertjes ben ik wat rustiger gaan nippen, het was tenslotte een kinderfeestje.

De kleine meid vermaakte zich prima en racete met haar “My First Rollator” tussen de zuipende visite door. Niet gehinderd door enig richtinggevoel beukte  ze tegen alle benen aan die in haar weg stonden. De vloer van de huiskamer was al redelijk bezaaid met kinderspeelgoed wat op zich wel handig was. Nu leek het net of je speelgoed ontweek als je waggelend naar het toilet liep. En hey, het hoort er ook een beetje bij die troep op de vloer, het was tenslotte een kinderfeestje.

Het geluidsniveau van de gesprekken werd al hoger en liep in gelijke tred met de muziek die van easy listning over was gegaan naar de betere Supperclub collectie. Het bier raakte op en ik vond een fles 120 jaar oude whisky. Normaal heb ik het niet zo op oude troep maar deze was nog redelijk te drinken. Er werden sporadisch al wat dans pogingen ondernomen door de overgebleven visite. Het feestje zou tot 6 uur uiterst duren dus de meeste visite was rond half 6 al vertrokken, het was tenslotte een kinderfeestje.

Op de één of andere manier zaten we opeens met een select groepje aan de shoarma en la Chouffe bier, wat een bijna dodelijke combi blijkt te zijn met Grolsh bier, 120 jaar oude Whisky en shoarma. De kleine meid was al twee uur geleden te bed gedragen, de muziek weer iets harder en afsluitend met nog één whisky zo rond half negen (gok ik) naar huis gegaan. Ik miste alleen het zakje snoep na afloop, dat hoort er toch wel een beetje bij vind ik, het was tenslotte een kinderfeestje.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

haha...het zakje snoep houd je tegoed oke....kus Carola

Anoniem zei

dit was echt weer een hele goeie, zoniet de beste, ik proef het oude sarcasme weer heerlijk! Mike