donderdag 24 februari 2011

Twitter verslaafd


Ik ben hard op weg om Twitter verslaafd te worden. Ik ben het nog niet (ontkennings fase) maar erken wel dat ik er tegen aan hang. Het is voor niet Twitteraars net zo onbegrijpelijk als roken voor niet rokers. Als ex roker vind ik het nu wel vervelend als er in mijn omgeving gerookt word maar snap ik de rokers wel . Als je dus nooit ge-Twittert hebt kan je mij ook niet veroordelen.

Wat is Twitter, hoor ik je denken als niet Twitteraar. Ik kan het je werkelijk niet in een kort verhaaltje uitleggen. Het is iets heel simpels maar met zoveel diepere lagen, iets kinderachtigs maar met een hele volwassen inslag, vraagbaak, vergaarbak, uitlaadklep, vacaturebank, reisbureau, marktplaats,krant, tijdschrift, reclameblaadje, de lijst gaat oneindig lang door.Twitter is niet iets wat je aanzet en het werkt voor je, je moet zelf wel iets ondernemen om het te doorgronden. De Hyvers leg ik altijd uit dat het een soort wie,wat,waar is en de Facebookers vertel ik dat het de “wat ben je aan het doen” is. Maar dan doe ik Twitter te kort.

Er gebeurd van alles op Twitter. Er zijn hele serieuze mensen die allerlei wijsheden de wereld in slingeren, zich aan alles ergeren, hun godsdienst, politieke voorkeur of bedrijf promoten. De minder serieuze mensen die moppen vertellen, zich met iedereen bemoeien, onzin uitkramen, spitsvondige one liners plaatsen of zich voordoen als een bekende Nederlander. Zo heb ik “Kees Schilperoord” in mijn volgers lijst staan, niet de echte natuurlijk. Die gast word de hele dag benaderd door andere Twitteraars die denken het geluid te herkennen. (voor de niet Twitteraars: Twitter is zonder geluid)

Zelf schaar ik mij onder de minder serieuze Twitteraars maar wel met een serieus kantje. Zo doe ik af en toe aan Twitter Bingo of Twitter ping pong. Maar promoot ook schaamteloos deze site via Twitter. Dat bingo en ping pong heb ik verzonnen uit verveling. Ik roep dan af en toe een nummer en dan is er altijd wel iemand die opeens BINGO roept. Dan meld ik dat de bingo vals is en laat die persoon een liedje Twitteren. En met Ping Pong ben ik Pong. Ik win altijd want ik kom na ping en meld dan iets van :”Pong , keiharde smash 1-0 voor mij” Ik ben nu bezig met de ontwikkeling van Twitter sjoelen, dan moet die ander “SCHUIF!” Twitteren en dan Twitter ik terug in welk vakje de schijf is gekomen.

Ik heb al eens geschreven dat ik via Twitter mijn problemen met Ziggo oplos, zonder dure 0900 nummers. Laatst heb ik ook onze overnachting in Frankrijk geboekt via Twitter, volg ik het nieuws dat niet in de kranten komt, verkrijg ik gratis dingen die mensen weg geven als je een bericht van hun doorstuurt, gebruik ik Twitter als sms tool en als uitlaatklep. Nogmaals, ik kan het niet goed uitleggen wat het nou precies is. Het is gewoon lekker…

Mensen, gaat allen aan de Twitter. Het is een “echt” Hollands product, niet echt echt maar meer als in “het kost niks en levert alleen maar op” Hollands. Als al je vrienden Twitteren heb je geen SMS bundel meer nodig, veel normaal bellen doe je ook al niet meer want dat kan via de smart Phone ook via allerlei web based applicaties zoals Skype en Viber. Twitter is echt een soort parallelle wereld naast de wereld die je nu leeft. Een soort LSD trip zonder nare bijwerkingen. En dat werkt voor iedereen anders, iedereen ziet er iets anders in. Ik heb mijn dosis al behoorlijk verhoogd en ontdek steeds nieuwe leuke,spannende,trieste en interessante toepassingen. Ok ik geef het toe, ik ben verslaafd. Alsjeblieft ga ook Twitteren en voeg mij toe, ik volg altijd terug. http://twitter.com/#!/KortenKlein

2 opmerkingen:

mike zei

nou... je hebt mij over de streep! (denk ik)

In Fine Parfums zei

Tja....ik moet toegeven: ik ben twitterverslaafd....maar het 'brengt' me zakelijk gezien dan ook erg veel. Je leest twitter als 'de krant', er is altijd iemand om mee te communiceren, stel een vraag en binnen een paar minuten(soms seconden) heb je antwoord. Kortom twitter is echt leuk! Hyves is zó 2009......haha!
Dus twitteraars: volg mij gezellig, ik volg (meestal) terug!
@infineparfums