vrijdag 13 mei 2011

LEGO


Van de week was het weer een dagje zolder opruimen. Zo eens in de zoveel tijd, we hebben er geen vaste tijd voor want het is eigenlijk een vervelend werkje, ruimen we de zolder een beetje op.. Het is ongelooflijk hoeveel troep je in een jaar tijd weer naar zolder draagt. Zoals altijd begon ik er nu ook weer met frisse tegenzin aan. Allereerst kan je in het kleine rommelhok je kont niet keren en moet je alles uit het hok halen en het over de rest van de zolder verdelen om een goed overzicht te krijgen van de kwaliteit van de troep.

De was machine staat ook in dat hok en die wil nog wel eens aan de wandel gaan. Die moet eerst weer op zijn plaats geschoven worden en dan kan het leeg ruimen beginnen. De laatste 2 zakken die ik uit het hok haalde bevatte LEGO en KNEX. Het laatste restje bouw speelgoed van onze zoon die nu liever aan zijn toekomst bouwt. De hoeveelheid LEGO viel op zich wel mee en er zaten nog wat bouwtekeningen bij. Het idee was om het op Marktplaats te zetten, maar dan moest het wel compleet zijn. Er is maar één manier om dat te checken en dat is om het spulletje in elkaar te zetten. De twee zakken belandde beneden op de eet tafel.

Op de één of andere manier ben ik die dag niet meer boven op zolder geweest. De LEGO had mijn weer in de ban. Het begon met het in elkaar zetten van een klein autootje en die ene werden er twee en die twee drie etc. Na een poosje had ik vijf auto’s in elkaar gezet. Ik kon het nog!  In het restant van de LEGO herkende ik “Het Politie bureau” Yeah!!!Die kende ik nog wel, die vond ik zelf gaaf toen ik hem 14 jaar geleden voor mijn toen 3 jarige zoon kocht. Dat hij het zelf niet mee kon spelen weerhield mij niet van de aankoop. Net als met de Carrera racebaan en de bouwpakketten van raceauto’s. Ik wilde het zelf zo graag. Helaas kon ik nu de bouwtekeningen van het Politie bureau niet vinden. Ergens vaag in mijn achterhoofd wist ik nog wel hoe het er ongeveer uit moest zien. En dus begon ik vol goede moed met het bouwen van het bureau zoals het er volgens mij uitmoest zien. Gewoon een kwestie van goed beredeneren, dingen uitsluiten en gewoon passen. Dat dit geheel niet ging lukken kwam ik pas na 2 uur puzzelen achter.

Nu heeft LEGO op hun site alle bouwtekeningen staan om te downloaden. Dat er ondertussen een twintig tal verschillende Politie bureaus zijn had ik kunnen weten. Het zoeken naar de juiste tekening duurde daarom ook iets langer dan verwacht. Ik bleek LEGO System bouwdoos nummer 6598 nodig te hebben. Dat de bouwtekening een geheel ander vorm Politiebureau uitlegde dan ik mijn hoofd had verbaasde mij in het geheel niet. Er zaten zelfs meerde losse items bij en een soort gevangene eiland. Gaaf!!! Het was nog leuker dan ik in mij hoofd had. Met bouwtekening had ik het setje binnen 3 uurtjes in elkaar. Ik heb mij echt een hele dag super vermaakt met die oude” LEGO. Mijn vrouw iets minder want die was de hele dag in haar eentje op zolder bezig. “Je zat zo lief te spelen”zei ze later toen ik haar vroeg waarom ze mij niet had geroepen om op zolder te helpen. Vanavond ga ik de KNEX tas omkiepen op tafel. Ga ik een hijskraan bouwen!

3 opmerkingen:

ben zei

Hihihi, zou het dan toch voor zijn dat mannen nooit écht volwassen worden? een en ander is wel weer erg herkenbaar...

Infine Parfum zei

Wat heb ik weer vermakelijk zitten lezen.... zó herkenbaar ook....
Ik vind lego helaas leuker dan m'n kinderen geloof ik...
Heerlijk vind ik het nog steeds om te 'bouwen' ik kan me daar zelfs helemaal in verliezen...
Je zat zo lief te spelen....haha! Die Astrid!
xxM-J

Laura denkt zei

Jaaa, lego moet je nooit weggooien, is veel te leuk! Ik bouwde zelf altijd maar wat en dan speelde ik verhaaltjes na met de legopoppetjes :P