woensdag 1 juni 2011

Shampoo


Soms als ik alleen boodschappen haal en ik moet iets van shampoo of zeep meenemen voor mijn vrouw of dochter dan vergeet ik altijd wat ze nu precies nodig hebben. En dat is rampzalig, want dat luistert heel nauw bij de vrouw. Meestal kom ik ook met de verkeerde thuis. Zelf gebruik ik geen shampoo want ik ben zo kaal als een biljartbal. Tenzij alle badschuim op is , dan wil ik mijn lichaam nog wel wassen met shampoo. Dat ik dan de hele dag naar Amandel en lavendel ruik neem ik dan op de koop toe.


Als ik de beschrijving op de flessen mag geloven gaat mijn kale hoofd aanvoelen als een zachte cashmere trui, door de echte cashmere vezel extract  die in het product is verwerkt, en masseer ik de vitamines E,F en H in mijn schedel voor bescherming tegen haaruitval, vrije radicalen en uitdroging. Mijn hoofd zal een zomers blonde gloed krijgen en mijn hoofdhuid zal verend dansen in de wind. Allemaal verkoop praat natuurlijk. Die flesjes zitten vol onzin en op de fles staan ook nog eens allemaal moeilijke woorden als hydraterend en emoillient, wat zoveel betekend als vochtinbrengend en verzachtend. 

Wat er niet op staat is dat shampoo voor 80% uit water bestaat. Dan betaal je dus 10,35 EU voor “Brilliance Shampoo Weerbarstig” per flesje van 250 ml. Wat eigenlijk maar 50 ml is want de rest is water. Het spulletje is dus flink verdund. Onder douche verdun je de boel nog eens met water, want ik ga er vanuit dat jullie ook met water douchen. We worden weer eens getild. Als ze die shampoo in geconcentreerde vorm in kleine ampullen op de markt zouden brengen zou het product veel goedkoper kunnen zijn. Bij de kapper gebruiken ze waarschijnlijk wel de geconcentreerde vorm maar daar heet het natuurlijk iets van “Pro shampoo” en betaal je een slordige 25 euro per behandeling.

Op mijn hoofd geen polonaise. Gewoon water is vaak al voldoende om de vlees-pet schoon te krijgen en bij extreme vervuiling gebruiken we de naar Tapenade ruikende badzeep voor het hoofd, de kip piripiri conditioner voor het borsthaar, de patatje joppie saus crème douche voor het lichaam en de knoflooktalkpoeder voor tussen de tenen. Alles zelf gemaakt van natuurlijke producten en natuurlijk aangelengd met 80% echt water, gewoon uit de kraan.

2 opmerkingen:

ben zei

Tja, het is allemaal reclame natuurlijk. Wat me altijd opvalt bij zepen en schoonheidsproducten: de enorme keuze! Als ik voor mijn vrouw pakweg shampoo moet halen, dan schrijft ze dat netjes voor mij op. Niet zelden verifieer ik ook nog eens ter plaatse (telefonisch) of ik toch wel echt het juiste product heb meegenomen.
Soms geeft ze zelfs een lege verpakking mee. Zo kan ik me niet vergissen denk je dan. Maar je zal het altijd zien: net op dat moment veranderen ze de verpakking...

Lauradenkt zei

Haha, ik moest erg lachen om de laatste regels van Ben's reactie :P

Ja, wat ze ook doen, is zeggen: nu met bananenextract (dit is een voorbeeld, ik heb dit nog niet echt meegemaakt, maar het zou zomaar kunnen!) om het haar nóg zachter te maken! Of één of andere fancy naam van één of andere bes uit één of ander ver land.

Maar ik vind het wel handig dat er verschillende shampoo's zijn voor droog, vet, gekleurd haar. Voor de rest hoeft het allemaal van mij niet.