dinsdag 14 juni 2011

zomaar een gedichtje


Zomaar een gedichtje ,
dat in mijn hoofd zat, het zat mij in de weg en moest er uit, dan weet je dat.
Zomaar een gedichtje ,
Een gedachte in een gedichtje,een mijmering over het leven of stil verdriet over een verloren liefde of het kleine geluk, zou mij dat lukken. Dacht het niet. Ik ben niet zo subtiel, Zoals je ziet.

 Ik lul wat in de ruimte, ben net Ali B., ik schrijf over wat in mij opkomt over wel en wee. Het gaat nergens over als het maar bekt, gewoon losjes over van alles en met de mantel der liefde bedekt.
Zolang ik het maar snel genoeg rap en wat onverstaanbaars mompel dan maakt het niet uit wat ik zeg, je gelooft het toch wel als ik je in mijn wereld onderdompel.
Beetje straat taal er tussen door,
dat is doekoe voor het oor.
Een vette beat er onder en ik zit,
Op rozen met een dikke hit..... je weet toch...

Zomaar een gedichtje,
omdat het kan,
gewoon …zomaar,
dat was het dan.

Geen opmerkingen: