maandag 20 september 2010

Heh lekker vakantie (2)




De vlieger sukkel blijkt ook een Duitser te zijn. Geheel volgens goed Duits gebruik geeft hij iedereen behalve zichzelf de schuld van zijn falen. In de Heimat was hij kampioen vliegeraar schreeuwde hij. De , corpulente, glimmende, kalende, lelijke, vieze,oude man in tanga moest het al helemaal ontgelden, hij was het die de Duitser saboteerde. Een welgemeende `Arslog` viel hem ten deel. De corpulente, glimmende, kalende, lelijke, vieze, oude man in tanga bracht een voorzichtig`Putain de bordel de merde` uit. Ah Frankrijk was dus ook van de partij. De Fransman deed een poging om de Duitser te imponeren door met een stokbrood te zwaaien waarop de Duitser een nagesynchroniseerde Dirty Harry neerzette `Mach mein tag, arslog!`



Het jonge stel is druk bezig om de parasol uit het beentje van hun koter te halen, het strand kleurt rood en bij het oude Duitse stel zie ik de eerste geschutkoepels op hun kuil verrijzen. Ik doop het strand per direct om in `Omaha Beach` Het wachten is op de cavalerie te water. Die komt niet veel later in de vorm van twee Amerikanen op jetski´s. `He gezellig, oorlog` hoor ik mijzelf zeggen.

De vlieger Duitser neemt een snoekduik over de betonnen antitank muur van zijn mede Duitsers. Het is er vanbinnen veel ruimer dan je vanaf buiten zou zeggen. Een ruime living met open keuken en 3 slaapkamers, niet slecht voor een kuil. Het valt hem nu ook op dat er nog een derde persoon in de kuil zat, het was het driftige zoontje Adolf van het koppel, die al de hele ochtend een tunnel stelsel onder het strand aan het graven was. Wat nog niet meevalt met een rechterarm omhoog in het gips.

Het jonge stel kiest partij voor de Fransen en verplaatsen zich met een omtrekkende beweging naar rechts. De Engelsen bewapenen zich zelf met zandgranaten en werpen een tweede front op aan de kustlijn. Dit geeft voldoende dekking voor de Amerikanen zodat zij hun entree op Omaha Beach kunnen maken. De Spaanse adonissen kiezen geen partij en gaan onverdroten voort met hun versier pogingen. Ursula blijkt een gediplomeerd arts te zijn en Floortje Nachtegaal te heten. Zij bekommerd zich om het gewonde kind.

De Amerikanen tijgeren richting kuil. Een van hen ziet nog net op tijd een mijn liggen. Het is een pak melk die bol staat door de hete zon en op exploderen staat. Voorzichtig maken ze het pak vrij uit het zand en met een fikse worp gooien ze hem in zee alwaar het pak uit elkaar ploft. Naast mij opent er opeens een luik dat blijkbaar onder het zand was verscholen. Als eerste zie ik een gipsen arm omhoog komen, `Shit, Adolf` met twee koprollen verplaats ik mij snel naar de Engelsen om een zandgranaat te pakken die ik vervolgens met een ongelooflijke behendigheid precies in het gat bij Adolf gooi. Net als die gozer van de Matrix verplaats ik mij nu door de lucht en enpassant gooi ik 3 zandgranaten over de muur van de kuil. Duitsers helemaal eigenhandig in mijn eentje verslagen. Ik had de goede kant voor een groot onheil behoed. Een groot applaus van alle aanwezigen is mijn deel en Floortje Nachtegaal wenkt mij. Ze vliegt mij om de nek `Mijn held!` zegt ze`wil je ook wat eten?`……..Huh? wil je ook wat eten???
Ik open mijn ogen en kijk verbaasd naar mijn vrouw "Lekker dutje gedaan schat?" vraagt mijn vouw."Yep! heh lekker zo een luie vakantie"

 

Geen opmerkingen: