woensdag 27 oktober 2010

“Dat soort mensen”


Daar heb ik dus een hekel aan, aan "dat soort mensen". En daar zijn er zo ontzettend veel van. Ik weet zeker dat je ze zelf ook kent en er zelf ook best een hekel aan hebt. Je komt ze echt overal tegen. Gek word ik van "dat soort mensen". Ze triggeren iets in mij. Dan word ik een beetje agressief. Het grappige is dat niet iedereen het zelfde lijstje heeft met "dat soort mensen". Ik ben zelf waarschijnlijk ook wel eens onderdeel van iemand anders zijn lijstje "dat soort mensen". Er zijn heel veel verschillende soorten "dat soort mensen". Maar allemaal weten ze bij mij heel snel de irritatiegrens te prikkelen. Het leven zou een stuk aangenamer zijn zonder "dat soort mensen". Ik zal om er in te komen even een paar voorbeelden geven van mijn lijstje "dat soort mensen"



Mensen die met 60 km per uur de invoegstrook van de snelweg oprijden en ik zit daar achter… Gek word ik van "dat soort mensen". Tegen de tijd dat ik echt moet gaan invoegen tussen de 120 km per uur rijdende andere weggebruikers zit ik nog maar pas op 80 km per uur. Dat is levensgevaarlijk vind ik en met mij denk ik nog vele anderen (dat zijn dan mijn of ons soort mensen) Meestal zie je dan in het voorbijgaan dat er een onzeker om zich heen kijkend ín het stuur zittend individu met een stom petje op het kalende hoofd met grijze haren de auto in bedwang probeert te houden.


Mensen die met 100 km per uur op de linker of middelste baan rijden van een snelweg waar je 120 mag… Gek word ik van "dat soort mensen". Dat tuft daar gezellig in de weg en is zich totaal niet bewust van de zich achter hun vormende file. Sorry, maar 8 van de 10 gevallen zijn het vrouwen die al kwebbelend totaal niet bezig zijn met het besturen van een auto. Als je die rechts inhaalt omdat je het gewoon niet langer uithoud achter die "trutten schudder met jarretels aandrijving"(j.v/h Hek) Dan kijken die mutsen je ook nog eens verontwaardigd aan. Sodemieter op van "onze"snelweg typemiep. 


Mensen die gewoon van baan veranderen zonder dat er een richting aan wijzer aan te pas komt. Gek word ik van "dat soort mensen" Dat zwalkt van links naar rechts en hebben zelf niet eens in de gaten dat ze van baan veranderd zijn. Wederom sorry, maar dat zijn over het algemeen de wat donkerder gekleurde mede burgers. Die van het type, ik heb mijn rijbewijs in het land van herkomst gehaald door 2 rondjes op een ezel om de palmbomen heen te rijden en de examinator wat extra geld toe te stoppen. Dit is toch wel het ergste soort van "dat soort mensen"die zich op de snelweg begeven. Tot zover het lijstje"dat soort mensen" die je vanuit de beschermde omgeving van je auto lekker verrot kunt schelden, ze horen je toch niet en de net onder het zijraam omhoog gehouden middelvinger zien ze toch niet. Heerlijk.


Maar je komt ook "dat soort mensen" bij winkels tegen. Bij de kassa's, klanten service of gewoon in de winkel. In de winkel zelf heb je van die winkelaars die expres in de weg gaan lopen. Gek word ik van "dat soort mensen" Dan ga ik gewoon lekker snel door bijvoorbeeld de IKEA heen want ik moet bijvoorbeeld bij de lampen afdeling zijn en die is zo een beetje aan het eind. Dan moet je toch die hele winkel door. Dan lopen daar van die figuren die zich voortbewegen alsof ze al met een rollator rond lopen, super langzaam en als ik er dan links voorbij wil, dan bewegen zij zich ook opeens naar links. Dan probeer ik het over rechts en je raad het , hunnie ook weer naar rechts. Dan ga ik niet zoals in de auto tekeer maar hou netjes mijn adem in zodat ik met een knalrood hoofd achter de familie doorsnee aan hobbel. Om bij de af snij mogelijkheden zo snel als mogelijk af te slaan.


Dan bij de kassa staan ook hordes "dat soort mensen" Van die types die nog met centen betalen. Hebben ze een jaar gespaard voor een Billy boekenkast door steeds het koper geld in een bakje te doen. En nu staan ze dat in "MIJN" rij rustig uit te tellen bij de kassa. Natuurlijk raken ze minimaal 2 keer de tel kwijt en beginnen ze weer overnieuw. "Ons soort mensen"veranderd dan van rij. Dat blijkt dan weer de langzaamste rij te zijn, maar daar kom je pas achter als je, je kar na 6 keer insteken in die rij geparkeerd hebt. Daar staat de familie doorsnee weer en die hebben de verkeerde spullen op de band liggen of de prijs klopt niet met wat zij zelf in hun hoofd hadden. Kortom hele discussies met de caissière waardoor de wacht tijd word verlengd met minimaal 10 minuten. Ook hier sta je dan maar wat gelaten te puffen en zoekt mede standers in de rij waartegen je dan hoofdschuddend je grieven tegen kwijt kan, dat zijn "ons soort mensen"die ook een hekel hebben aan "dat soort mensen" 

Maar echt iets qua schelden tegen "dat soort mensen "doe je niet, dat is asociaal, dat doen alleen "dat soort mensen".Ik duw wel mijn karretje dan heel gericht tegen hun enkels maar zeg dan wel sorry, dat soort mens ben ik dan weer wel.


 

Geen opmerkingen: