zaterdag 30 oktober 2010

Hoe vaag kun je zijn in een personeelsadvertentie

Ik zit momenteel midden in de sollicitatie procedures. Dat valt op zich nog behoorlijk tegen moet ik je zeggen. Niet dat er geen werk is, want dat is er ondanks, of misschien juist dankzij, de crisis volop voor handen. Alleen wat ze nu precies van je willen is mij niet altijd geheel duidelijk. Eigenlijk solliciteer ik alleen maar op de  naam van de functie want wat er daarna in de vacatures staat is voor mij te vaag. Op de manier hoe ze dat dan verwoorden, zou iedereen voor die functie in aanmerking komen, of juist weer helemaal niemand. 


Ik schrijf op alles en krijg ook over het algemeen alles binnen drie dagen weer terug met een misschien wel nog vager omschreven afwijzing. Maar het sleutelwoord is toch wel profielomschrijving. "U voldoet niet aan onze profielomschrijving" staat er dan ergens tussen die andere vage zinnen.Waarom je niet voldoet zetten ze er nooit bij. Dat is zelf ook niet uit de profielomschrijving te halen. De profielomschrijving is dus eigenlijk het lokaas, ik ben dan de bijvangst die terug geworpen word.  Ook over-gekwalificeerd kom ik regelmatig tegen, dat betekend eigenlijk "U bent ouder en duurder dan we in ons jonge team willen hebben". En de afsluitende standaard zin : "Wij stellen de belangstelling die je voor ons bedrijf hebt getoond zeer op prijs en wensen je veel succes bij eventuele verdere sollicitaties" is natuurlijk niets meer en niets minder dan "dikke doei!, en nu niet meer naar ons schrijven he?!"

Maar ik blijf volhouden hoor, en om te voelen hoe het voelt heb ik er zelf ook eentje gemaakt voor de blog.


Kort en Klein  Onze visie: mensgericht implementeren en veranderen

Om onze positie te versterken, is onze organisatie op zoek naar een:

Onderwerp bedenker

36 uur per week

De functie:
  • U draagt bij aan uitbreiding van het marktpotentieel en verder vertaalt u het strategisch businessplan naar de eigen afdeling.
  • U bent aanspreekpartner voor het management.
Wij zorgen voor:
  • Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
  • Een aansprekende en gerenommeerde klantenkring.
  • Een marktconforme informele werksfeer, veel vrijheid.
Profiel van de kandidaat:
  • U bent een mensenmens
  • Mbo werk- en denkniveau
  • U vertaalt de klantvraag naar innovatieve veranderingen in de bedrijfsprocessen en organisatiestructuur.

Bent u geinteresseerd in deze functie? Stuur uw cv inclusief een motivatie aan:
Kort en Klein
Postbus 1
1111 AZ Vaagtaalstad


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

gemaakt op http://vacaturekraker.nl/

Geen opmerkingen: